לוח תכנון שבועי להורדה חינם

6 טיפים לתכנון יעיל של הזמן

      אני לא מכירה בן אדם אחד שהקורונה לא שיבשה לו את מהלך החיים. אם זה אימון שהתבטל או חתונה שנדחתה. מאירוע גדול לאירוע קטן זה אף פעם לא נחמד כשהתוכניות משתנות.
לפחות לא לאנשים כמוני שאוהבים שהכל ידוע מראש ומסודר. התכנון של הדברים מרגיע, יכול להכניס סדר בראש והתכנון יכול לאפשר לך להספיק את כל או את רוב מה שתכננת לעשות במהלך היום.


תכנון יעיל של הזמן בעצם מנקה את הראש ממחשבות “ארגוניות” במהלך היום ומפנה אותנו בעצם להשקיע זמן בדברים שנרצה ולא בתכנון.
אז איך בעצם כדאי לתכנן את הזמן? הנה מספר טיפים שיעזרו לך לתכנן את הזמן בבידוד ולא לאבד את השפיות. כמובן שהטיפים האלה רלוונטיים
גם ליום-יום אז >>> לגזור ולשמור!


כדי שהתכנון של הזמן יהיה יעיל הוא צריך להיות מורכב מ-6 שלבים:
1.     קביעת מטרות
2.     קביעת סדר עדיפויות של המטרות
3.     איך בעצם משיגים את המטרות
4.     תכנון זמני מנוחה
5.     הכנת לוח תכנון שבועי
6.     עמידה בתכנון שהכנתי

 

1. קביעת מטרות

זה בעצם הדבר הכי הכי חשוב בתהליך. מומלץ להקדיש לשלב הזה את הזמן הרב ביותר. הכי חשוב זה לפתוח את הראש ולתת למחשבות לזרום. מומלץ לשבת עם דף ועט ולשאול את עצמך:
·         מה אני רוצה להשיג בתקופה הקרובה?
·         ללמוד משהו חדש?
·         ספורט?
·         אורח חיים בריא?
·         מה תמיד רציתי לעשות וזה תמיד נדחק הצידה?
·         איך אני יכולה לשפר את עצמי- בשביל עצמי?
·         יש משהו שרציתי לסדר כבר תקופה? תמונות? ארונות?
·         האם יש קורס שאני מתקשה בו שבא לי לחזק?
בשלב הזה אין נכון ולא נכון, פשוט להוציא כל מה שעולה על הנייר.

2. קביעת סדר עדיפויות של המטרות

עכשיו, אחרי שנתנו למחשבות קצת להתרוצץ זה הזמן להתחיל לארגן אותן בצורה מסודרת. נתחיל בלבדוק מה מסגרת הזמן שיש לי (אם זה בידוד 14 יום או לחילופין תקופת מבחנים לחוצה) ומשם להמשיך ולבחון מה בעצם הכי חשוב לי. אפשר אפילו ממש לדרג את החשיבות של הדברים. זה יעזור בשיבוץ של התכנון השבועי.
לדוגמא: אני תמיד החלטתי שהלימודים הם מספר אחת והמותג שלי לא יפריע לי לסיים את הלימודים שלי. זה לא אומר שאני משקיעה בו פחות אלא פשוט קל לי יותר לתכנן את הזמן כאשר סדר העדיפויות ברור לי.

 

3. אז איך בעצם משיגים את המטרות?

זה אחד השלבים הכי הכי חשובים והוא השלב הכי פרקטי. אחרי שהחלטתי מה הכי חשוב לי ובאיזה סדר. אני מתחילה לחשוב איך אני משיגה את המטרה שלי.
לדוגמא: אם אני רוצה להתחיל אורח חיים בריא אני מתאמנת 20 דק’ ביום ומשקיעה חצי שעה בהכנת ארוחה בריאה.
או אם אני רוצה ללמוד משהו חדש אני משקיעה בו שעתיים ביום.
מאוד חשוב שאלו יהיו זמנים ריאליים ליישום, אל תחמירו עם עצמכם, אחרת זה יפספס את המטרה.

 

4. תכנון זמני מנוחה

זה אמנם שלב קצר אבל הקדשתי לזה שלב ספציפי כי זה באמת מאוד חשוב! בתכנון זמני מנוחה זה לא חייב להיות באמת מנוחה פיזית, אלא בעיקר מנוחה מחשבתית או מנטלית. לדוגמא: צפייה בטלוויזיה, סדרה אהובה, לצאת לרוץ ולנקות את הראש, יציאה עם חברים, שנ”צ ועוד.

 

5. הכנת לוח תכנון שבועי

זה השלב האהוב עליי ביותר, אני בדרך כלל מכינה לעצמי לוח תכנון שבועי מעוצב במחשב ומדפיסה אותו. לפעמים אני אפילו מכינה בכתב יד על בריסטול. תמיד אני אשתמש בצבעים שתמיד הופכים את הכל להרבה יותר כיפי. תשקיעו ותהנו מהשלב הזה, כאן אפשר להביא את היצירתיות לידי ביטוי. ככל שהלוח יותר מזמין, ככה כיף יותר לעמוד בו.

 

6. עמידה בתכנון שהכנתי

זה השלב הקשה ביותר, אז איך בעצם עומדים בכל התוכניות שתכננו לעצמנו? התשובה היא פשוטה. ההמלצה שלי היא לתלות את הלוח שהכנו מעל לשולחן עבודה או על המקרר של הבית אם אתם ממש מתקשים אפשר לשתף מישהו בתוכניות שלכם (וזה יותר מעין מחויבות שהם באמת יקרו). אבל הטיפ הכי חשוב שלי, אל תהיו קשים עם עצמכם. צריך להתרגל לזה. בהתחלה אולי תצליחו לעמוד רק בחלק מהתוכניות אבל לאט לאט תגלו שאתם הולכים משתפרים ונהיים יעילים יותר.
 
אני מצרפת קישור ללוח תכנון שבועי מעוצב להורדה בחינם שהכנתי בעצמי.
 
וזהו להיום, המון בהצלחה!
יש לך טיפים נוספים? התנסת בתכנון של הזמן? סתם תקועה בבידוד?
>>>שתפו אותי בתגובות<<<